בואו נדבר

ספר ההדרכה העדכני לגידול ילדים שטוב להם

כל הורה, גם טרי גם ותיק מייחל בשקט בשקט למדריך 'הפעלה' נכון באמצעותו ניתן לגדל ולטפח את ילדיו ואת משפחתו בנינוחות ובמינימום קונפליקטים. חוסר ההבנה אשר מתנגש עם רצון אדיר לפעול בדרך מדויקת יוצר, ברוב המקרים, תסכול גם בקרב ההורים וגם בקרב הילדים. ואת זה ניתן למנוע בקלות. הפתרון פשוט: קורס הדרכת הורים אשר דוגל בשילוב הוליסטי של התנסויות ומגוון גישות ותאוריות מובילות וחדשניות בעולם הדרכת ההורים.

 

כל הורה מכיר את מנגינת תחילת היום שלא מפתיעה כבר אף אחד כמו: 'אמא, הוא לקח לי את הדובי!', 'אני רוצה שוקולד עכשיו!', 'לא רוצה ללכת לגן'. האסטרטגיה הראשונה היא, בדרך כלל, לשכנע את הילד למה כן וכשזה לא עובד אחרי מספר פעמים – האסטרטגיה הבאה היא איומים או פשוט לקחת את הילד כמו שהוא לגן. כל זה קורה בזמן שגם אתם לחוצים ורוצים לצאת, רצוי בשקט, לעבודה – כי גם שם לא עושים לכם הנחות ורצוי שתגיעו במיטבכם ליום נוסף של פעילות.

 

הורות היא לא רק עניין של ניסיון
לכולם יש כפתורי הפעלה והילדים יודעים, במין חוש לא מוסבר אשר נולד יחד איתם – בדיוק היכן ללחוץ כדי להוציא את ההורים שלהם מדעתם. בזמן שהם בסך הכל רוצים תשומת לב ומילוי הצרכים הבסיסיים שלהם – ההורים נוטים לתרגם את התמונה לא נכון או לעשות כל מה שצריך העיקר 'שיהיה שקט בבית' כדי שיוכלו להמשיך במשימות שלהם.
אומנם צבירת ניסיון בהורות היא חלק אינטגרלי מהתהליך, אלא שמדובר בתהליך שנמשך על פני שנים ארוכות – גם לאחר שהילדים עוזבים את הבית – אז למה לא לקבל ארגז כלים שיכול ברגע אחד, כן, כן, ברגע אחד לשנות את כל מזג האוויר בבית ממקום של הובלה נכונה?  קורס הדרכת הורים הוא ב-ד-י-ו-ק הפתרון שנועד לחסוך הרבה מאוד זמן בדרך.

 

הילדים הם המראה של ההורים
לפני שרצים להבין את הילדים טוב יותר כדי לפעול מולם ואיתם נכון – חשוב להסתכל לאמת בעיניים. הילדים שלנו נושאים איתם לא מעט מהחלומות שלנו. לעיתים קיים הרצון לחיות דרכם. אנחנו מזהים בהם את עצמנו ומייחלים לכך שגם הם יבינו אותנו מבלי שבכלל נדבר. הילדים מציבים לנו את המראה הכי גדולה מול הפנים וכשזה קורה אין לנו לאן לברוח. כן, הם מפעילים בנו טריגרים שלא ידענו שבכלל קיימים בנו. וכשזה קורה אנחנו יכולים לקפוץ חסרי מנוח בניסיון להבין מה מתנהל בתוכנו באותו הרגע. מדובר בניהול אירוע לא פשוט כשחשוב להיות רגועים מול הילד דווקא ברגע הקריטי הזה. אין לילד באמת מושג מה הוא עשה שהפך את ההורה שלו, המגן שלו בעולם, האלוהים הפרטי שלו – לאדם שלא שופע באמפטיה וביכולת להכיל אותו באותו הרגע.

 

עדכון גרסה מותאם תקופה
זו גם לא קלישאה שלכל דור יש את השפה שלו. היום, כך נדמה, הפער גדול מתמיד. הדור שצומח לנו מול העיניים דבוק למסכים, מבין את הטכנולוגיה שסביבו עוד לפני שאמר את המשפט השלם הראשון שלו והכל באפס מאמץ. ברור שהוא זקוק לחיבוק חם, להקשבה, להרבה מאוד אהבה ובעיקר לגבולות ששומרים עליו גם מעצמו וגם להתנהלות שמיטיבה איתו. ועדיין – יסודות ההורות בעינם נותרו, ועדכון הגרסה בא לידי ביטוי בשפה שנכון לדבר עם הזאטוטים שבבית. קורס הדרכת הורים של מכללת יוזמות יודע לתת את גרסת העידן החדש בשפה קלילה ובגובה העיניים.

 

הדרך הקצרה והמדויקת להורות מספקת
כדי שזה יקרה מומלץ בחום ללמוד הדרכה הורית – בין אם מדובר ישירות בהורות הספציפית לבני הבית ובין אם כמקצוע מספק. הורות היא עבודה לכל דבר ועניין. הורות מכילה בתוכה המון רגעים של אושר ולא מעט אתגרים מתסכלים שיכולים להיפתר ברגע אם ישנה האסטרטגיה הנכונה בארגז הכלים. הורות יכולה להיות מספקת מאוד ולהשאיר את ההורים עם אנרגיה לעצמם גם בסוף היום. הורות נכונה ניתן ללמוד בדיוק כפי שניתן ללמוד נהיגה נכונה על הכביש לפני קבלת הרישיון.

 

הדרכת הורים  הוליסטית במכללת יוזמות

לכל תחום יש את המקום שהכי נכון ומומלץ ללמוד בו. מכללת יוזמות הוותיקה, כבשה לעצמה בשני העשורים האחרונים את המקום המכובד אשר יודע להפוך את הדרכת ההורים למקצוע נחשק ומוצלח ובזכותם הרבה מאוד הורים הפכו רגועים יותר וכך גם ילדיהם.

לירון קלינגר, ראשת התכנית להכשרת מדריכי הורים מסבירה איך זה קורה:

"לקחנו את הטוב מכל העולמות בשילוב גישות רבות כולל תיאוריות שונות כמו: תיאוריית ההתפתחות האישית, תאוריית המוסר, תיאוריית ההתפתחות הקוגנטיבית ועוד. בנוסף לומדים את כל התהליכים שעומדים מאחורי זה וכמובן מאפשרים ארגז כלים מעשי מאוד. מסלול ההכשרה כולל הרבה מאוד מקרי בוחן בלייב שמגיעים הישר אל חדר הלימודים מהקליניקה".

 

תקשורת בונה במשפחה תומכת
מימוש השאיפות ההוריות והמשפחתיות – אפשרי בכל גיל. ניתן לשנות את החוויות לילדים בבית ובמקביל להתפתח בהורות. ניתן להיות גם וגם לאורך כל הדרך: גם לשים גבולות וגם להישאר גמישים, גם לדבוק בעקרונות וגם לשמור על אופטימיות. וכך גם אופי הלימוד שהופך את ההדרכה ההורית להוליסטית: גם הקניית מיומנויות, גם תיאוריות וגם התנסות מעשית.
בלימודים במכללת יוזמות ניתן לקבל את כל זה כחלק מהלימודים שהם גם באונליין וגם פרונטליים וחוויתיים המשולבים במשימות ובתרגולים שונים גם במפגשים וגם בבית. בנוסף, כולל הקורס 10 מפגשי סטאז' כחלק מההתמחות וכתנאי לקבלת מדריך הורים מוסמך. למי שמעוניין ללמוד זאת רק עבורו ועבור בני משפחתו – ניתן להשתתף בקורס ללא שלב הפרקטיקום.

 

מה עכשיו?
צרו קשר עם מכללת יוזמות וקבלו את שאר הפרטים לקורס הדרכת הורים כדי לקבל את הכלים המדויקים ליצירת שינוי  אמיתי בבית כבר מהמפגש הראשון.

חוות דעת Google

צ'ארנה אשכנזי
התחלתי ללמוד במכללת יוזמות קורס NLP כשאני סקפטית לחלוטין. מגיעה מהתחום המדעי המדויק לא רק שנגלה בפניי כלי אימוני מדהים...
צ
diklaadika
אני עפה על הקורס (אימון) וכל מה שקשור בחוויה !! אתי קרסו, המנחה שלנו היא באמת מהשורה הראשונה. מקצועית, יסודית,...
d
זמירה חדד
חוויה מעצימה, מלמדת, מאתגרת ומאפשרת להגיע לחדר האימונים עם מגוון כלים אימוניים ומגוון התנסויות המחדדות ומדייקות את המטרה...
ז
Liz Sarbagil
ההחלטה ללמוד במכללת יוזמות זו אחת הבחירות הטובות שלי . למדתי אימון ההסמכה וההכשרה והתמחיות אני אמשיך ללמוד ולהתמקצע שם....
L
chen michael
אני מאוד נהנית ללמוד במכללה, למרות שהקורס בזום מרגישים את התמיכה והליווי לאורך כל הדרך. זה בטוח לא הקורס האחרון...
c
שלומי נגר
לומד אימון אישי במכללת יוזמות, בשלם הפרקטיקום. ללמוד במכללת יוזמות זאת חוויה יוצאת דופן. אווירה ביתית חברית ומקצועית ברמה הגבוהה...
ש
4.9

    לשיחת ייעוץ והתאמה

    השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם