בואו נדבר

הורות מצמיחה מתחילה מהדרכה נכונה

כיצד ניתן ליצור ביטחון אצל ילד מרגע לידתו והבנה רגשית כי הוא אהוב, מוגן ויש מי שיכוון אותו בעולם הזה? מרגע שאנחנו מגיחים לאוויר העולם – זו הדרישה הבסיסית והמהותית ביותר לעצם קיומנו. הדרכים לכך רבות, הטעויות עוד יותר ואין צורך לחכות במשך שנים כדי להבין מה התוצאה – היא נוכחת לנגד עיני ההורים על בסיס יומיומי. גם הורות היא מקצוע ועבודה לכל דבר ועניין והשכר שלו הוא סיפוק, מימוש והגשמה. ניתן לעשות זאת בצורה מיטבית באמצעות קורס הדרכת הורים.

 

נתחיל דווקא מהמובן מאליו ומהברור: העולם של היום דורש מהורים להיות מתוחכמים במיוחד, רגישים, מודעים ומעודכנים במגמות השונות ובהלך הרוח של התקופה כדי לדעת נכון יותר כיצד לכוון את ילדיהם. בחיים בהם ריבוי האפשרויות הוא אינסופי ניתן ללכת לאיבוד בקלות, גם האנשים הבוגרים.
כבר מזמן לא מספיק 'רק' לאהוב את הילדים ולהעניק להם את הצרכים הרגשיים הברורים. אומנם קיימים לא מעט סגנונות הורים אשר נבחנים דרך התגובה שלהם ודרך הדרישות שלהם – ועדיין יש מקום לרכך כל גישה, לעדן אותה ובעיקר לעדכן אותה.

 

חדשנות והובלה בהורות מותאמת תקופה
לכל גיל יש את האפיונים שלו והאתגרים שלו. הילד גדל וכך גם הוריו גדלים עימו. המצב הוא כזה לא רק כאשר מדובר בילד הראשון, שכן גם הדינמיקה בין האחים משפיעה על ההורים. הורות מתפתחת היא מאפיין נוסף של אנשים מודעים אשר מאפשרים לעצמם לצמוח מעצם תפקידם. ולמי שרואה זאת כך ההתפתחות האישית שלו היא אינסופית, סל המיומנויות שלו גדל וכל הסביבה הקרובה, ובמיוחד ילדיו נתרמים מכך.

 

משפחות חדשות וסגנונות גידול מותאמים
כיום חיים זו לצד זו משפחות חדשות בעלות מסגרות מגוונות מאוד וככאלה הן מאפשרות סגנונות גידול מותאמים.  אבל, הכל מתחיל מהפרסונה של ההורים. ישנה השפעה אדירה לאופי ההורה ולסגנון ההורות אליו הוא נחשף בילדותו ומה שהוא בוחר להחיל בקרב בני משפחות הגרעינית החדשה. אבל, לא בכך תמו האתגרים. החברה במסגרתה אנו חיים היום  היא פורמט חדש של חיים בעלי גבולות עמומים בכל תחום אפשרי. התא המשפחתי חווה לא מעט טלטלות ושינויים ברובם גם לא חיוביים וכדי לעצור את הסחף, נדרשת הובלה הורית ברורה, בהירה ואחראית כדי לעמוד בכך. קורס הדרכת הורים מכוון לתת את המפתחות המדוייקים ביותר לכך.

 

חוקי המשחק של ההורות
 גבולות, חוזקות, תקשורת נכונה, שיח מדויק, אנרגיה שמועברת לילד ועוד – כל אחד מהמושגים הללו הוא אבן דרך משמעותית מאוד לשמירה על התפתחותו הבריאה של כל ילד במשפחה. אי אפשר בלי זה.  הילדים יודעים בדיוק מתי והיכן ההורה חלש ומהן נקודות התורפה שלו. הילדים הם רדאר מהלך על שניים ותופסים כל דבר באוויר – לכן זו חובה לדבר אליהם ואיתם באותנטיות, בגובה העיניים שלהם ובדרך בה הם יכולים להבין ולהכיל – בכל גיל. זה כבר מזמן לא עניין של רגישות – אלא יותר טכנולוגיה מקצועית שחשוב ללמוד.

 

הדרכת הורים נגישה
לאור כל השינויים הדרכת הורים הופכת בתקופה זו לתחום עיסוק נדרש מתמיד. הורים רבים מתוסכלים מהעבודה כי הילדים מובנים להם פחות ופחות ככל שהם גדלים ונדרש מהפך אמיתי בתא המשפחתי כדי ליצור מחדש יציבות בקרב הילדים. היופי הוא בפשטות. שינוי בהתנהגות הורית ויצירת תחושת מסוגלות לשינויים – הינה ישימה, עניינית ומהירה. לא צריך בשביל זה קסמים, אלא טכניקות עבודה ברורות אשר מוכיחות את עצמן מדי יום. את זה ניתן ללמוד בקורס הדרכת הורים ובכך לקצר את כל הניסוי והתהייה מול הילדים.

 

להיות אתם בהורות שלכם
כדי להתמודד עם תפקיד ההורות, חשוב לדעת לעצור לרגע ולהתבונן בעצמכם. איך אתם מרגישים? מה עובר עליכם? לא פשוט לספק את כל הצרכים לילדים ולהשאיר אתכם בצד. כאשר זה קורה קל לאבד את הדרך. לכן, במקום להתלונן או לוותר על עצמכם, חשוב להבין למה אתם זקוקים ולבקש את העזרה הזו ממעגל התמיכה שלכם.  

במכללת יוזמות – מדברים ומיישמים

הורות היא שליחות. כך גם הדרכת הורים. זו הדרך בה ניגשים לנושא במכללת יוזמות. המכללה הוותיקה אשר לימדה כבר מאות אלפי הורים את הטכניקות שלה, מכפילה את פועלה בכל פעם שמחזור הדרכת הורים חדש מתחיל. עכשיו ההזדמנות להצטרף למחזור הקרוב.

לירון קלינגר, ראשת התכנית להכשרת מדריכי הורים מסבירה איך זה קורה:

"לקחנו את הטוב מכל העולמות בשילוב גישות רבות כולל תיאוריות שונות כמו: תיאוריית ההתפתחות האישית, תאוריית המוסר, תיאוריית ההתפתחות הקוגנטיבית ועוד. בנוסף לומדים את כל התהליכים שעומדים מאחורי זה וכמובן מאפשרים ארגז כלים מעשי מאוד. מסלול ההכשרה כולל הרבה מאוד מקרי בוחן בלייב שמגיעים הישר אל חדר הלימודים מהקליניקה".
ניתן לשנות את החוויות לילדים בבית ובמקביל להתפתח בהורות. ניתן להיות גם וגם לאורך כל הדרך: גם לשים גבולות וגם להישאר גמישים, גם לדבוק בעקרונות וגם לשמור על אופטימיות. וכך גם אופי הלימוד שהופך את ההדרכה ההורית להוליסטית: גם הקניית מיומנויות, גם תיאוריות וגם התנסות מעשית.
בלימודים במכללת יוזמות ניתן לקבל את כל זה כחלק מהלימודים שהם גם באונליין וגם פרונטליים וחוויתיים המשולבים במשימות ובתרגולים שונים גם במפגשים וגם בבית. בנוסף, כולל הקורס 10 מפגשי סטאז' כחלק מההתמחות וכתנאי לקבלת מדריך הורים מוסמך. למי שמעוניין ללמוד זאת רק עבורו ועבור בני משפחתו – ניתן להשתתף בקורס ללא שלב הפרקטיקום.

 

מה עכשיו?

צרו קשר עם מכללת יוזמות וקבלו את שאר הפרטים לקורס הדרכת הורים כדי לקבל את הכלים המדויקים ליצירת שינוי  אמיתי בבית כבר מהמפגש הראשון.

חוות דעת Google

צ'ארנה אשכנזי
התחלתי ללמוד במכללת יוזמות קורס NLP כשאני סקפטית לחלוטין. מגיעה מהתחום המדעי המדויק לא רק שנגלה בפניי כלי אימוני מדהים...
צ
diklaadika
אני עפה על הקורס (אימון) וכל מה שקשור בחוויה !! אתי קרסו, המנחה שלנו היא באמת מהשורה הראשונה. מקצועית, יסודית,...
d
זמירה חדד
חוויה מעצימה, מלמדת, מאתגרת ומאפשרת להגיע לחדר האימונים עם מגוון כלים אימוניים ומגוון התנסויות המחדדות ומדייקות את המטרה...
ז
Liz Sarbagil
ההחלטה ללמוד במכללת יוזמות זו אחת הבחירות הטובות שלי . למדתי אימון ההסמכה וההכשרה והתמחיות אני אמשיך ללמוד ולהתמקצע שם....
L
chen michael
אני מאוד נהנית ללמוד במכללה, למרות שהקורס בזום מרגישים את התמיכה והליווי לאורך כל הדרך. זה בטוח לא הקורס האחרון...
c
שלומי נגר
לומד אימון אישי במכללת יוזמות, בשלם הפרקטיקום. ללמוד במכללת יוזמות זאת חוויה יוצאת דופן. אווירה ביתית חברית ומקצועית ברמה הגבוהה...
ש
4.9

    לשיחת ייעוץ והתאמה

    השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם