במצבי משבר הנטייה הטבעית היא להתכנס, להסתגר ולעתים גם לסגת.
ניתוח מצבי משבר מלמד כי התגובה האינסטינקטיבית של רוב האנשים היא להתרכז במגננה ולהוריד פרופיל. בשפת הכדורגל קוראים לזה משחק בונקר. אבל כל מי שמבין בכדורגל יודע שקבוצה שאינה מפסיקה להתגונן היא זו שבסופו של דבר סופגת ומפסידה.
לפרטים נוספים לחצו כאן
לכן במצבי מצוקה צריך לשחק הפוך ממה שמורה האינסטינקט ההגנתי, לשחק התקפי ולראות במשבר ניצול הזדמנות – גם עסקית, גם תקשורתית וגם תדמיתית.
כי כשכולם במגננה, מי שמעז יכול למצוא את עצמו בודד בשדה הזדמנויות גדול.
יבוא יום והמשבר הנוכחי יסתיים. וכשהיום הזה יבוא, נגלה עולם עסקים שונה. נגלה שחקני צמרת שלא היו בליגת העל קודם לכן. מי שיתכונן לשנה הבאה במבנה התקפי יצליח למנף את עשייתו העסקית ולהזניק את עסקיו. מי שידבר היום, כשהרוב שותק, יצליח לבדל את עצמו ולמצב את עצמו כמוביל. אליו יגיעו הלקוחות כבר עכשיו.
המיתון הוא הזמן דווקא למינוף וביסוס יכולות שיווק, מכירה ושירות, למקוריות בעסקים, ליצירתיות בשיווק ובפרסום ולחשיבה מחדש על מוסכמות. כי המוסכמות יתפתחו וישתנו.
במהלך הקורס נבחנים אבני הדרך של ניהול עסק, כאשר כל משתתף מאבחן את מצב העסק העכשווי, בונה לעצמו את החזון והאסטרטגיה העסקית לזמן המיתון ולאחריו, ולאחר מכן גם את מפת הדרך להשגת מטרותיו.
המשתתפים, כבעלי העסק עצמו, לומדים לאבחן את יכולותיהם האישיות בניהול העסק וניהול האנשים, ולומדים כלים אימוניים פרקטיים לקדם את עובדיהם ובכך למנף את העשיה העסקית ולקדם את השורה התחתונה – הגדלת יתרונם היחסי על-פני המתחרים והגדלת ההכנסות.
העבודה הקבוצתית מאפשרת למידת עמיתים – למידת מיומנויות מצליחות מחברי הקבוצה; החלפת רעיונות עיסקיים ויצירת רשת חברתית – Networking לקידום עיסקי הדדי.
- שוק במיתון ושוק במשבר – אילו כוחות פועלים, מיהם השחקנים, איפה טמון הפוטנציאל העיסקי וכיצד מממשים אותו.
- חזון עיסקי – יצירת החזון העיסקי, גזירת מטרות, יעדים ותוכנית פעולה עיסקית; פיתוח אסטרטגיה עסקית לזמו מיתון ולזמן התאוששות.
- פיתוח מיומנויות ניהול אישיות – ניהול זמן; ניהול תקציב; ניהול מו"מ; ניהול משימות; ניהול ישיבות; תהליכי קבלת החלטות ועוד.
- פיתוח מיומנויות ניהול אנשים – בניית צוות וניהולו; הנעת והעצמת עובדים; מיומנויות חניכה ואימון עובדים; משוב, תגמול ועוד.
- מקצוענות בשיווק ומכירות – טכניקות להצגת פתרונות מותאמים ללקוחות; מינוף והגדלת אחוזי המכירות; טיפול בהתנגדויות ועוד.
- תדמית ומימנויות תקשורת בין-אישיות – שפת גוף; אינטיליגנציה רגשית; ניהול רגשות; יצירת רושם ראשוני; מיומנויות תקשורת מתקדמות ועוד.
- שימור לקוחות – הפיכת לקוחות לממליצים; איכות וחווית שירות ללקוחות; טיפול בלקוחות קיימים; טכניקות מתקדמות בשימור לקוחות ועוד.
בעלי עסקים המעוניינים למנף את עשייתם העיסקית והרואים בתקופת המשבר והמיתון הזדמנות להתפתחות עיסקית.
עם סיום הקורס תוענק לכל משתתף שעמד בדרישות הקורס תעודה מטעם קבוצת יוזמות.
אורך הקורס – 5 מפגשים.
הקורס יתקיים בבית יוזמות בחיפה.