צור קשר
מלא פרטיך ואחד מנציגנו יצור עימך קשר בהקדם
מאשר קבלת
תכנים פרסומים
חזור לעמוד בלוגים חזור לרשימת פוסטים

כך תניעו את עצמכם לבנות או לשבור הרגל ב- 21 ימים

תמיר פלג
תגובות

 

אומרים שלוקח 21 ימים כדי לבנות הרגל חדש. בין אם אתם שואפים להיות יותר פעילים, לאכול בריא או לנהל את הזמן שלכם טוב יותר, כמה התאמות פשוטות בשגרת החיים שלכם יכולות לעשות שינוי משמעותי בדרך להצלחה.

אנחנו חיים בדור עצלן שבו הסמרטפון, הטלוויזיה והמדיה בכלל צורכים כמעט את כל הזמן הפנוי ותשומת הלב שלנו. השחרור מאחיזתה של הטכנולוגיה והסחות הדעת, היציאה החוצה כדי לנשום אוויר צח (ולראות פרספקטיבה אחרת) יכולים להעניק לנו עולם מלא בטוב. אם אתם מתחייבים ללכת אחר טיפים פשוטים מהחיים תמצאו את עצמכם בעליו הגאים של הרגל בריא וחדש בתוך זמן קצר.

1. עשו את זה כל יום, אם מתחשק לכם או לא.
לרוב האנשים המצליחים יש דבר מרכזי משותף: מסירות למטרה. כשאתם מחליטים לעשות שינוי בחיים, זה כנראה בגלל שאתם יודעים שהתוצאה תיתן לכם את רצונכם. המציאות היא ששום דבר בעל ערך לא מושג ללא עבודה קשה. אם אתם באמת רוצים משהו, אתם צריכים להיות מסורים אליו לגמרי. עשייה חוזרת ונשנית היא המפתח לבנות הרגל חדש.

הרעיון מתחיל ב-לעשות את זה יום יום, גם אם מתחשק לכם וגם אם פחות.

זה דורש כוח רצון רב להניע את הגלגלים במיוחד בהתחלה, אבל כמו כל דבר, ככל שאתם מתאמנים ומתקדמים, כך זה נהיה פשוט יותר.

עשו תכנית פעולה מעשית ואפילו כתבו יומן מעקב. סמנו את ההתקדמות שלכם ותחגגו ניצחונות קטנים בדרך... זה בטוח יצית בכם אש פנימית להמשיך הלאה.

2. השתמשו בחוק "אין תירוצים"
חוק זה שימושי מאוד אם לדוגמה אתם מתחילים תרגיל כושר חדש או תכנית אכילה חדשה... בניית תכנית אימון וסידור הארוחות שלכם מראש לא ישאיר מקום לתירוצים!

כשהתחלתי ללכת לחדר כושר, ארזתי את תיק הכושר שלי ולקחתי אותו לעבודה איתי. כשיום העבודה נגמר הלכתי לחדר כושר ורק אחרי זה הלכתי הביתה. זה הפך להיות הרגל אותנטי – "אחרי העבודה לך לחדר כושר" אחרי כמה שבועות, ממש נכנסתי לשגרה החדשה הזו ושמרתי עליה באופן קבוע. אפילו התחלתי ליהנות ממנה כי הבנתי כמה היא בריאה לי וממש שינתה את מצבי. לפעמים אנחנו פשוט צריכים להתאים את לוח הזמנים שלנו כדי "להגניב" את ההרגל. תעשו מה שהכי עובד בשבילכם, כל עוד זה נעשה בסוף.

3. חפשו חבר לעשייה.
אין דבר יותר מניע למוטיבציה כמו חבר לפשע! לא משנה אם זה חבר לחדר כושר, חבר לשיחה נפשית, חבר רוחני שעוזר לכם להשלים מטרה אישית. האמת היא ששיתוף ההצלחה שלכם עם מישהו אחר הופך אותה להרבה יותר מתוקה.

לא רק שתקבלו תוספת מוטיבציה ודחיפה מהחבר שלכם, אתם תעשו כך גם למענו ותעזרו לו להגיע למטרות שלו. המתנה ב-לבלות זמן נוסף עם חבר או בן משפחה הופך את הרעיון הזה לגדול אפילו יותר.

שתפו פעולה ותנחלו הצלחה.

4. תהיו מוכנים להשתחרר מהרגלים רעים.
להוסיף הרגל חדש ובריא לחיים זה מעולה. אך במטרה להצליח, כנראה תצטרכו לשחרר מספר תבניות ישנות שכבר לא משרתות אתכם יותר.

צעד ראשון חכם הוא לקחת ערמה של הרגלים שכרגע אתם "מזינים" ולבחון. מהם הדברים שאתם ממקדים בהם את הזמן שלכם? האם הם בריאים עבורכם? מקדמים אתכם? האם הם גורמים לכם להרגיש טוב באמת?

כל מה שתענו עליו - לא או אולי, דורש חשיבה מחודשת ומדויקת יותר.

5. אל תפחדו או תתביישו לבקש עזרה.
שינוי הוא קשה. אנחנו יצורים של הרגלים ותבניות, לכן זה טבעי שזה יהיה אתגר עבורנו לעשות שינויים להתנהגות האוטומטית שלנו. קבלת עזרה מאדם מקצועי יכול לעזור לכם להשיג את המטרות ולהתמיד בהרגל החדש שלכם. עבדו עם מאמן אישי, יועץ פיננסי, מטפל רגשי... מה שמתאים למטרות שלכם ולהרגל החדש אותו אתם רוצים להכניס לחייכם. לאנשי מקצוע יש את הניסיון והידע שיכול להיות קרקע יציבה לגידול ההרגל החדש שלכם. אל תפחדו לקבל עזרה!

שינוי הרגלים יכול להיות אתגר, אבל הוא לא צריך להרתיע אתכם. לכל אחד יש סגנון וגישה שונים כשמדובר בשינוי תבניות והרגלים. אל תוותרו אם שיטה אחת לא עובדת לכם. המשיכו לנסות, לחקור ולגלות דרכים חדשות וגישות שונות עד שתמצאו את מה שהכי מתאים עבורכם.

בהצלחה!

רוצה לפרסם אצלנו?
אם יש לך תוכן ייחודי ומעניין
לחץ כאן ושלח אותו אלינו.

  

 

הוסף תגובה
בטל X
* מחבר
* נושא
תגובה
שלח
דרג
בטל X
* השם שלך
* דואר אלקטרוני(נידרש אך לא יפורסם)
דרג את הפוסט מ 1-5
54321
תגובות

אודות הכותב/ת

תמיר פלג
תמיר פלג הוא מנכ"ל ומייסד קבוצת יוזמות, מאמן אישי ועסקי מהבכירים בישראל,
MBA במנהל עסקים התמחות בתהליכי קבלת החלטות.
 
המוטו שלו הוא: להוביל אנשים וארגונים להצלחה ומימוש חלומות.
 
Share